برای طراحی سیستم استراتژی CRM درمرحله اول نیاز دارید هدف خود را تعیین کنید در واقع باید چشم انداز روشن خودرا برای پیشبرد اهداف اشکار نمایید که اصلا برای چه چیزی نیاز به یک سیستم CRM  دارید برای مثال اگر هدف جلب رضایت مشتری است باید دارای سیستم شکایت باشید و ارتباط با مشتریان بخش های دیگر را زیر نظر داشته باشید .

مرحله دوم استراتژی CRM خودرا با استراتزی شرکت منطبق نمایید چرا که شرکت ها هر یک استراتژی های خودرا جهت افزایش فروش ، سوددهی بالا و یا ارائه تجربه مشتری دارند ولی شایان به ذکر است که تمامی این اهداف را میتوان  با اجرای نقشه راه مشتری به دست اورد ،استراتژی CRM  درواقع  اهداف استراتژیک پیچیده تری جهت وفاداری بیشتر مشتریان و کاهش هزینه های مشتریان و غیره است  .

مرحله سوم داده های موجود خودرا داده کاوی کنید برای مثال هر شرکت و یا استارت اپی در ابتدا هر چند اندک مشتریان خود را دارد جمع اوری انها در توسعه استراتزی CRM  نقش بسزایی را ایفا میکند ، خرید های مشتریان خودرا دسته بندی کرده ،انها را تجزیه تحلیل  و ویژگی انها را بررسی کنید و همچنین دسته بندی افراد به شناسایی تفاوت های مشتریان و انتظارات منحصر بفرد انها کمک میکند. و میتوانید این گروه ها را الویت بندی کرده و با انها ارتباط برقرار کنید برای مثال ارسال پیامک های تبلیغاتی برای مشتریان قدیمی و جدید به صورت جداگانه انجام شود .

ادامه مطلب

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Cody کانون هواداران دورتموند فضای اجتماعی فروشگاه انلاین اینترنتی دایان شاپ Joshua Mark گل میخک